Today, the Canada Border Service Agency (CBSA) issued a notice to stakeholders to inform them of a scheduled system outage which will occur on the morning of September 7, 2024.
Further details from the agency regarding the planned outage, including steps they will be taking to mitigate any potential impacts, and contingency procedures, can be found below.
Scheduled CBSA System Outage for Maintenance
We are writing to inform you that the Canada Border Services Agency is preparing a scheduled, planned system outage to conduct maintenance during the morning of September 7, 2024 (EDT).
Many systems in the traveller and commercial streams will not be available during the outage. The following systems are expected to remain available during the outage:
o CBSA Assessment and Revenue Management (CARM)
The CBSA has contingency plans in place to continue travel and trade processing without compromising the safety and security of Canada. Our frontline operations will adopt mitigation measures to complete any verifications manually, as required. To further minimize disruption the slowdown will happen during non peak hours in most areas. Throughout the duration of the planned outage, CBSA management intends to work collaboratively with you to facilitate arriving passenger flows and border clearances until the planned outage is complete and systems are back online.
The CBSA will make every effort to ensure an adequate number of primary inspection lines are open to address volumes while at the same time maintaining normal operations such as customs and immigration services, secondary examinations, enforcement activities, and commercial processing. The CBSA uses a number of strategies to help minimize border wait times. The Agency’s operational plans include the effective use of all of the resources available based on anticipated traveller and commercial volumes, which includes ensuring an adequate number of primary inspection lanes are open and staffing levels are reflective of service demand.
Commercial importers are encouraged to refer to the contingency procedures, or be prepared to resume transmission once the system is available. The procedures to follow during system outages or interruptions can be found in the commercial procedures during scheduled and unscheduled outages System Outage Contingency plan, which is available on the web site https://www.cbsa-asfc.gc.ca/eservices/contingency-urgence/menu-eng.html .
For highway carriers, if you are proceeding to the border during the planned outage, please ensure all drivers are provided with the correct paperwork to present at arrival.
The CBSA will accept paper documentation during an outage and no AMPS penalties will be issued for ACI related infractions resulting from this outage.
The CBSA will communicate to inform the travelling public know about this upcoming outage. This will be done through social media posts, web alerts, and outreach to media outlets.
Nous vous écrivons pour vous informer que l’Agence des services frontaliers du Canada prépare une interruption programmée et planifiée des systèmes pour effectuer des travaux d’entretien au cours de la matinée du 7 septembre 2024 (HAE).
De nombreux systèmes des volets voyageurs et commercial ne seront pas disponibles pendant la panne. Les systèmes suivants devraient rester disponibles pendant la panne :
o Gestion des cotisations et des recettes de l’ASFC (GCRA)
L’ASFC a mis en place des plans d’urgence pour poursuivre le traitement des voyageurs et du commerce sans compromettre la sécurité et la sûreté du Canada. Nos opérations de première ligne adopteront des mesures manuelles, au besoin. Afin de minimiser davantage les perturbations, le ralentissement se produira pendant les heures creuses dans la plupart des régions. Pendant toute la durée de l’arrêt prévu, la direction de l’ASFC a l’intention de travailler en collaboration avec vous pour faciliter la circulation des passagers à l’arrivée et les contrôles frontaliers jusqu’à ce que l’arrêt prévu soit terminé et que les systèmes soient de nouveau en ligne.
L’ASFC s’efforcera de s’assurer qu’un nombre suffisant de lignes d’inspection primaire sont ouvertes pour traiter les volumes tout en maintenant les opérations normales telles que les services de douane et d’immigration, les examens secondaires, les activités d’exécution de la loi et le traitement commercial. L’ASFC utilise un certain nombre de stratégies pour aider à réduire les temps d’attente à la frontière. Les plans opérationnels de l’Agence comprennent l’utilisation efficace de toutes les ressources disponibles en fonction du nombre prévu de voyageurs et de commerces, ce qui comprend l’ouverture d’un nombre suffisant de voies d’inspection primaire et l’établissement d’un nombre suffisant de voies d’inspection primaire et de niveaux de dotation qui reflètent la demande de services.
Les importateurs commerciaux sont encouragés à se référer aux procédures d’urgence ou à se préparer à reprendre la transmission une fois que le système sera disponible. Les procédures à suivre en cas de panne ou d’interruption du système se trouvent dans le plan d’urgence en cas de panne programmée et non programmée Plan d’intervention en cas de pannes de système de l’ASFC (cbsa-asfc.gc.ca)disponible sur le site Web https://www.cbsa-asfc.gc.ca/eservices/contingency-urgence/menu-fra.html .
Pour les transporteurs routiers, si vous vous rendez à la frontière pendant la panne prévue, assurez-vous que tous les conducteurs reçoivent les bons documents à présenter à l’arrivée.
L’ASFC acceptera les documents papier pendant une panne et aucune pénalité ne sera imposée en vertu du RSAP pour les infractions liées à l’IPEC résultant de cette panne.
L’ASFC communiquera pour informer le public voyageur de cette panne à venir. Cela se fera par le biais de publications sur les médias sociaux, d’alertes Web et de sensibilisation des médias.